10 Aralık 2013 Salı

Nişan Tepsisi

 
       Yaptığım ilk nişan tepsisi. Muhtemelen sonuncusu da olur. :) Nişan düğün gördü mü arkasına bakmadan kaçan adama nişan tepsisi yaptırdılar ya, ne diyim artık! Kardeş işte. Bu tepsiyi de onunla beraber yaptık, yeri gelmişken söyleyeyim. Ellerine sağlık, diyorum. Yaparken söylensek de çok keyif aldığım bir çalışma oldu. :)    
       Peki nasıl yaptık bu tepsiyi?
       Çarşıda gezilmedik dükkan, internette bakılmadık site kalmadıktan sonra mutfaktaki çay tepsisini gözümüze kestirdik. Hani 5-10 liraya satılan, plastik tepsiler var ya bu da ondan işte. Hatta bir köşesi de kırıktı.
       Biz tepsiyi kaplamak için çok ince olmayan, üstü hafif sedefli bir kumaş seçtik. Bir metre kumaş fazla fazla geldi. Taş çatlasa yarısını kullanmışızdır.
       Tepsiyi kaplamadan önce kumaşın altına A4 kağıdı koyduk ki tepsinin deseni görünmesin. Kağıdı yapıştırdıktan sonra kumaşı da onun üstüne yapıştırdık. Silikon hemen kuruduğu için dalga dalga izler oluştu. Eğer bunlar sorun olacaksa başka bir yapıştırıcı kullanın derim ya da sıcak silikonu çok ince, yükseklik oluşturmayacak şekilde sürebilmenin bir yolunu bulmanız gerekiyor.  
       Biraz uğraştık, pes etmedik, tepsinin altını üstünü kumaşla güzelce kapladık. Sonrası daha eğlenceliydi. Tepsinin iç kısmının kenarlarını boydan boya pullu kurdeleyle çevirdik. Bu kurdeleler hazır satılıyor. Renk renk, desen desen. Alıp silikonla yapıştırıyorsunuz sadece. Sonra yarım incileri serpiştirdik. En son da gülleri yapıştırdık.   
      
        Böylece gül yapmayı da öğrenmiş oldum. :) Tepsiyi kapladığımız kumaştan yaklaşık 70 santim uzunluğunda, iki parmaktan az daha geniş şeritler keserek gülü yapmak için kullanacağım kurdeleleri elde etmiş oldum. İstediğim şekli elde ettikten sonra gümüş yaldızlı ojeyle boyadım. Özellikle oje kullandım, zira onun ışıltısı diğer boyalara göre daha canlı.
      
 Gülleri nasıl yaptım? Buradaki videoda.
 
      Makasımız :) 
 
      Nazar boncuğu olmadan olmaz tabii :)

Hiç yorum yok: